پسر بچه ای دفتر مشق چهل برگ خود را از برج میلات به پایین پرتاب کرد

به گفته مایکل هورتش، استاد پزشکی دانشگاه میشیگان، حواس پرتی های مداوم ممکن است توانایی ذهن برای حفظ اطلاعات را مهار کند. به طور مشابه، روان‌شناس دانیل گولمن خاطرنشان کرده است که توانایی تمرکز برای تعیین موفقیت شغلی، موفقیت مالی و سلامتی مهم‌تر از IQ یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌اید.

دانش‌آموزان ممکن است ادعا کنند که می‌توانند با مهارت بسیاری از وظایف را با استفاده از دفتر مشق چهل برگ انجام دهند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که انسان‌ها برای انجام چند کار آماده نیستند: طبق گفته کلینیک کلیولند، چندوظیفه‌ای بودن ما را «کمتر کارآمدتر و مستعد خطا» می‌کند.

نوت بوک های کاغذی به تنهایی بحران تمرکز یا مشکل چندوظیفه ای را حل نمی کنند. دانش‌آموزان به خیال‌پردازی و ابله کردن ادامه می‌دهند، اما اختصاص زمانی بدون فناوری برای یادداشت‌برداری یا پاسخ دادن به سؤالات روی کاغذ، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از حواس‌پرتی‌های دیجیتالی خلاص شوند.

یادداشت برداری با دست
یادداشت برداری با دست (برخلاف تایپ کردن) به یادگیری و حفظ اطلاعات کمک می کند. به گفته سیندی می، پروفسور روانشناسی در کالج چارلستون، «دانشجویانی که از دست بلند استفاده می کردند بیشتر به یاد می آوردند و درک عمیق تری از مطالب داشتند.»

قتی به دفترچه نیاز دارم و نمره می دهم، متوجه می شوم که میزان نمره گذاری را که باید انجام دهم محدود می کنم و در کل نمره گذاری آسان تر می شود. از آنجایی که دانش‌آموزان نیازی به تحویل هر تکالیف ندارند، می‌توانم وقتی دفترچه‌هایشان را تحویل می‌دهند، یک، چند یا همه اجزای تکالیف را به صورت دسته‌ای بررسی کنم.

ممکن است تصور شود که دفترچه یادداشت سنتی فرصت‌های دانش‌آموز را برای تفکر خلاق حذف نمی‌کند، اما اینطور نیست.

هر روشی که باشد، یادداشت برداری با دست به دانش آموزان تمرین بسیار مورد نیاز برای کالج می دهد، جایی که ممکن است اجازه استفاده از وسایل الکترونیکی در کلاس را نداشته باشند.